OPINIE - OPINIE: Een ongezouten terugblik op 43 jaar transportjournalistiek

Opinie, Mensen
Philippe Van Dooren
© De Lloyd

De transportwereld is sinds 1978 inderdaad fors veranderd. Het containerschip begon pas echt aan zijn opgang en de terminals dienden hoofdzakelijk voor de ‘conventionele’ trafieken. In Antwerpen en andere Europese havens waren de exportstromen nog dominant. Van het concept van de globalisering van de economie was geen sprake. Buiten Japan was Azië nog een regio in ontwikkeling. Een vrachtwagen verbruikte toen 40 à 50 liter diesel per 100 km, tegen de helft vandaag. Transportbedrijven waren gericht op de streng gereguleerde nationale markt.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
OPINIE: Een ongezouten terugblik op 43 jaar transportjournalistiek – Flows

OPINIE - OPINIE: Een ongezouten terugblik op 43 jaar transportjournalistiek

Opinie, Mensen
Philippe Van Dooren
© De Lloyd

De transportwereld is sinds 1978 inderdaad fors veranderd. Het containerschip begon pas echt aan zijn opgang en de terminals dienden hoofdzakelijk voor de ‘conventionele’ trafieken. In Antwerpen en andere Europese havens waren de exportstromen nog dominant. Van het concept van de globalisering van de economie was geen sprake. Buiten Japan was Azië nog een regio in ontwikkeling. Een vrachtwagen verbruikte toen 40 à 50 liter diesel per 100 km, tegen de helft vandaag. Transportbedrijven waren gericht op de streng gereguleerde nationale markt.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.