OPINIE - OPINIE: Een ongezouten terugblik op 43 jaar transportjournalistiek

Opinie, Mensen
Philippe Van Dooren
© De Lloyd

De transportwereld is sinds 1978 inderdaad fors veranderd. Het containerschip begon pas echt aan zijn opgang en de terminals dienden hoofdzakelijk voor de ‘conventionele’ trafieken. In Antwerpen en andere Europese havens waren de exportstromen nog dominant. Van het concept van de globalisering van de economie was geen sprake. Buiten Japan was Azië nog een regio in ontwikkeling. Een vrachtwagen verbruikte toen 40 à 50 liter diesel per 100 km, tegen de helft vandaag. Transportbedrijven waren gericht op de streng gereguleerde nationale markt.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login

OPINIE: Een ongezouten terugblik op 43 jaar transportjournalistiek – Flows

OPINIE - OPINIE: Een ongezouten terugblik op 43 jaar transportjournalistiek

Opinie, Mensen
Philippe Van Dooren
© De Lloyd

De transportwereld is sinds 1978 inderdaad fors veranderd. Het containerschip begon pas echt aan zijn opgang en de terminals dienden hoofdzakelijk voor de ‘conventionele’ trafieken. In Antwerpen en andere Europese havens waren de exportstromen nog dominant. Van het concept van de globalisering van de economie was geen sprake. Buiten Japan was Azië nog een regio in ontwikkeling. Een vrachtwagen verbruikte toen 40 à 50 liter diesel per 100 km, tegen de helft vandaag. Transportbedrijven waren gericht op de streng gereguleerde nationale markt.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login