OPINIE - OPINIE Vicky Rymen: “Race-to-the-bottom nooit sectoraal onderhandeld”

Opinie, Mensen
Koen Heinen

Marc Geerts, CEO van transportbedrijf Geerts is 200% voorstander om chauffeurs een hoger loon te geven. Dat is alvast goed om weten. Maar tegelijkertijd is hij wel ontevreden omdat een collega van hem dit in zijn bedrijf recent werkelijk heeft gerealiseerd. Logistieke dienstverlener TDL Group sloot namelijk als eerste Belgische bedrijf met de vakbonden een cao af die een koppeling maakt tussen het bestaande functieclassificatiesysteem en de verloning van zijn chauffeurs. Dankzij dat akkoord stijgt het loon voor chauffeurs, voor sommigen zelfs met twee euro bruto per uur en hebben ze uitzicht op een beter pensioen. “Maar op die manier gaan we wel elkaars chauffeurs inpikken”, reageerde Geerts in een opiniestuk op Flows.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
OPINIE Vicky Rymen: “Race-to-the-bottom nooit sectoraal onderhandeld” – Flows

OPINIE - OPINIE Vicky Rymen: “Race-to-the-bottom nooit sectoraal onderhandeld”

Opinie, Mensen
Koen Heinen

Marc Geerts, CEO van transportbedrijf Geerts is 200% voorstander om chauffeurs een hoger loon te geven. Dat is alvast goed om weten. Maar tegelijkertijd is hij wel ontevreden omdat een collega van hem dit in zijn bedrijf recent werkelijk heeft gerealiseerd. Logistieke dienstverlener TDL Group sloot namelijk als eerste Belgische bedrijf met de vakbonden een cao af die een koppeling maakt tussen het bestaande functieclassificatiesysteem en de verloning van zijn chauffeurs. Dankzij dat akkoord stijgt het loon voor chauffeurs, voor sommigen zelfs met twee euro bruto per uur en hebben ze uitzicht op een beter pensioen. “Maar op die manier gaan we wel elkaars chauffeurs inpikken”, reageerde Geerts in een opiniestuk op Flows.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login