Swissport lanceert check-inkiosken voor cargo op Brussels Airport

Nieuws, Logistiek
Melanie De Vrieze

De afhandelaar wil de verwerkingsprocessen van cargo aan de magazijnen versnellen door self-servicekiosken. Brussels Airport is de koploper, gevolgd door Schiphol. De nieuwe service zal in de loop van de komende twee jaar uitgerold worden bij alle belangrijke cargostations. 

Kortere wachttijden

Swissport wil met die digitale innovatie de wachttijden verminderen, de kwaliteit van de cargodocumenten verbeteren en dus de tevredenheid van de klanten verhogen. “De nieuwe kiosken ondersteunen het papierloze eFreight-initiatief van IATA. Tegelijk versnellen ze de import- en exportprocessen van onze klanten aanzienlijk”, zegt Hendrik Leyssens, vicepresident Global Operations Cargo bij Swissport. “De truckchauffeurs profiteren van minimale wachttijden.” 

Nadat de bestuurders aan de kiosk hun identiteitskaart registreren en alle relevante cargodocumenten scannen, ontvangen ze een sms met informatie waar ze de cargo moeten leveren. Tijdens de controle van de documenten checkt het kiosksysteem ook de veiligheidsstatus van iedere lading.  

Melanie De Vrieze