Belgische operatoren: “Maak van België geen eiland voor spoorvervoer”

Nieuws, Mensen
Koen Heinen

De Nederlandse spoornetbeheerder ProRail testte de langere treinen vorig jaar met succes uit. De treinen van spooroperator LTE rijden via de Brabantroute bij Venlo de grens met Duitsland over. In plaats van de gebruikelijke 550 à 650 meter hebben ze een lengte van 740 meter. De langere treinen betekenen een efficiëntiewinst van 20%, een belangrijk aspect in de concurrentiestrijd met het wegvervoer. Ze kunnen meer vervoeren met minder machinisten en minder locomotieven.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Belgische operatoren: “Maak van België geen eiland voor spoorvervoer” – Flows

Belgische operatoren: “Maak van België geen eiland voor spoorvervoer”

Nieuws, Mensen
Koen Heinen

De Nederlandse spoornetbeheerder ProRail testte de langere treinen vorig jaar met succes uit. De treinen van spooroperator LTE rijden via de Brabantroute bij Venlo de grens met Duitsland over. In plaats van de gebruikelijke 550 à 650 meter hebben ze een lengte van 740 meter. De langere treinen betekenen een efficiëntiewinst van 20%, een belangrijk aspect in de concurrentiestrijd met het wegvervoer. Ze kunnen meer vervoeren met minder machinisten en minder locomotieven.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login