Opbrengst Nederlandse kilometerheffing moet terug naar sector

Nieuws, Mensen
Philippe Van Dooren

Zoals eerder gemeld is de Nederlandse wegvervoersector het eens geworden met de minister van Infrastructuur Cora van Nieuwenhuizen (VVD) dat de opbrengst van de kilometerheffing in een fonds terechtkomt en niet in de pot van de algemene middelen. Dit fonds moet gebruikt worden voor innovatie en verduurzaming en van de sector. Maar haar collega van Financiën Wopke Hoekstra (CDA) wil 35 à 55 miljoen euro naar de staatskas laten vloeien om de verwachte daling van de accijnsinkomsten te compenseren. De redenering is dat vrachtwagens door de invoering van de heffing minder kilometers gaan rijden en dus dat ze minder diesel tanken. Hierdoor zou de overheid minder accijns op diesel ontvangen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Opbrengst Nederlandse kilometerheffing moet terug naar sector – Flows

Opbrengst Nederlandse kilometerheffing moet terug naar sector

Nieuws, Mensen
Philippe Van Dooren

Zoals eerder gemeld is de Nederlandse wegvervoersector het eens geworden met de minister van Infrastructuur Cora van Nieuwenhuizen (VVD) dat de opbrengst van de kilometerheffing in een fonds terechtkomt en niet in de pot van de algemene middelen. Dit fonds moet gebruikt worden voor innovatie en verduurzaming en van de sector. Maar haar collega van Financiën Wopke Hoekstra (CDA) wil 35 à 55 miljoen euro naar de staatskas laten vloeien om de verwachte daling van de accijnsinkomsten te compenseren. De redenering is dat vrachtwagens door de invoering van de heffing minder kilometers gaan rijden en dus dat ze minder diesel tanken. Hierdoor zou de overheid minder accijns op diesel ontvangen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login