UPS lanceert grensoverschrijdende e-commercedienst voor kmo’s

Nieuws, Logistiek
Koen Heinen

UPS Economy mikt zowel op e-commerceleveringen b2b- als b2c. Volgens de expresvervoerder zal grensoverschrijdende e-commerce dubbel zo snel groeien als de binnenlandse onlinehandel. Tegen 2022 zal de grensoverschrijdende e-commercehandel 20% uitmaken van de totale onlineverkoop, gelooft UPS.

Internationale groeimogelijkheden

Met de nieuwe dienst krijgen ook kleine en middelgrote ondernemingen de kans om internationaal te groeien in e-commerce. “De ‘last mile’ krijgt al veel aandacht in onze industrie, maar kleinere ondernemingen hechten ook veel belang aan de first mile. Met dezelfde chauffeur, dezelfde pick-updienstverlening en dezelfde concurrentiële tarieven maken we de first mile gemakkelijker en voordeliger voor zelfs de kleinste klanten”, benadrukt UPS.

De klanten hebben de keuze tussen verzendingskosten betaald door de afzender of door de ontvanger.

Koen Heinen