Franse vervoerders dreigen met staking door verhoging dieselaccijns

Nieuws, Mensen
Philippe Van Dooren

De Franse Transportminister Elisabeth Borne kondigde aan dat de gedeeltelijke terugbetaling van de TICPE-taks (de accijnzen, zeg maar) verder wordt teruggeschroefd. Deze terugbetaling komt ongeveer overeen met wat men in België de ‘professionele diesel’ noemt. Volgend jaar krijgt de vervoerder 2 cent minder per liter terugbetaald. De terugbetaling daalt dan van 18 cent naar 16 cent per liter. Dat zou de staat 140 miljoen opbrengen. Dat geld moet naar een infrastructuurfonds voor wegen en spoorwegen vloeien.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Franse vervoerders dreigen met staking door verhoging dieselaccijns – Flows

Franse vervoerders dreigen met staking door verhoging dieselaccijns

Nieuws, Mensen
Philippe Van Dooren

De Franse Transportminister Elisabeth Borne kondigde aan dat de gedeeltelijke terugbetaling van de TICPE-taks (de accijnzen, zeg maar) verder wordt teruggeschroefd. Deze terugbetaling komt ongeveer overeen met wat men in België de ‘professionele diesel’ noemt. Volgend jaar krijgt de vervoerder 2 cent minder per liter terugbetaald. De terugbetaling daalt dan van 18 cent naar 16 cent per liter. Dat zou de staat 140 miljoen opbrengen. Dat geld moet naar een infrastructuurfonds voor wegen en spoorwegen vloeien.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login