Kurt Pierloot (ex-bpost) nieuwe CEO Bleckmann

Nieuws, Logistiek
Koen Heinen

Met de aanstelling van Pierloot (links op foto) wil het bedrijf verder groeien en erkend worden als marktleider in omnichannel logistics.

Milliau (rechts op foto), die negen jaar aan het hoofd stond van Bleckmann, blijft bij het bedrijf als aandeelhouder en executive director van de raad van bestuur. In de komende maanden zal hij in nauwe samenwerking met Pierloot het transitieproces begeleiden.

Expertise

Pierloot heeft een jarenlange expertise in de logistieke sector opgedaan bij bpost. Daar was hij meer dan tien jaar aan de slag. Zijn laatste functie bij het postbedrijf was CEO van de business unit Mail and Retail. Daarvoor was hij hoofd van de Parcels & Logistics business. Voor zijn passage bij bpost was hij aan de slag bij McKinsey waar hij zich voornamelijk focuste op klanten uit de telecomsector, de financiële wereld en transport en logistiek.

“Ik volg Bleckmann al geruime tijd en apprecieer hun enorme focus op de noden van de klant en hun gedrevenheid om de klanten te dienen. Bleckmann is de laatste jaren enorm gegroeid. Ik kijk ernaar uit om het bedrijf verder te laten groeien samen met de klanten, werknemers en business partners”, besluit Pierloot.

Bleckmann heeft een groot distributiecentrum voor e-commerce in Grobbendonk.

Koen Heinen