Geerts: 22 procent meer omzet dankzij digitalisering

Nieuws, Logistiek
Michiel Leen

Transportgroep Corneel Geerts zag zijn omzet stijgen tot 25 miljoen euro, meldt het bedrijf. Volgens bedrijfsleider Marc Geerts is dat te danken aan de doorgedreven digitalisering van de processen in het bedrijf. Via het IT-platform van de groep volgen klanten hun zending gedurende het hele traject en worden ze automatisch op de hoogte gebracht bij vertragingen of problemen. “Op deze manier kan de klant veel tijd besparen. Ze moeten zelf niet horen van hun klant dat de vrachtwagen nog niet op de losplaats is of moeten niet via hun transporteur gaan zoeken waar de goederen zijn”, weet Geerts. “Via het webportal ziet de klant waar de goederen zijn, wanneer ze werden geladen en wanneer ze voor levering worden gepland.”

“De winstmarges zijn beperkt in transport: 20 procent bruto en 1,5 procent netto. Toch wordt er steeds meer toegevoegde waarde gemaakt door meer in te zetten op expresstransporten, douaneactiviteiten en opslag en overslag”, besluit Geerts. 

Michiel Leen