Vijf bufferparkings voor vrachtwagens in haven Rotterdam na brexit
Nieuws, Mensen Adrie Boxmeer
Het Havenbedrijf verwacht dat na de brexit zo’n vierhonderd vrachtauto’s hun documenten voor zeetransport naar Engeland niet op orde zullen hebben. Behalve onderzoek door de douane zal de Nederlandse marechaussee paspoortcontroles invoeren. Ook controleert de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit dan ladingen met voedingsmiddelen en dieren. Dat kan leiden tot langere wachttijden bij de terminals. Van de circa 54 miljoen ton goederen die jaarlijks worden verhandeld tussen het Verenigd Koninkrijk en Nederland, gaat zo’n 40 miljoen ton via de Rotterdamse haven, vooral via ferry- en shortseatransport.
Dit artikel is exclusief voor abonnees.
Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.
PARTICULIER
€325,00€294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)