MSC geeft modal shift duwtje in de rug met containerdepot Haven Genk

Nieuws, Mensen
Koen Heinen

Het depot komt er op vraag van zowel de klanten als de terminals. “We willen de truck nog enkel voor de first en de last mile gebruiken. Wanneer een container in de haven toekomt, weten we nu soms niet of die over de weg, het water of het spoor naar het hinterland vervoerd moet worden. Dan is het voor de terminal moeilijk om te weten waar die moet opgeslagen worden. Met het depot in Genk kunnen we dat beter sturen en meer containers op de barge zetten. Zo kunnen we de modal shift een duwtje geven. Bovendien is in de regio en richting Duitsland heel wat aan het ontwikkelen”, zegt Jerri Smet, Export Far & Middle East Commercial Liner bij MSC in Antwerpen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
MSC geeft modal shift duwtje in de rug met containerdepot Haven Genk – Flows

MSC geeft modal shift duwtje in de rug met containerdepot Haven Genk

Nieuws, Mensen
Koen Heinen

Het depot komt er op vraag van zowel de klanten als de terminals. “We willen de truck nog enkel voor de first en de last mile gebruiken. Wanneer een container in de haven toekomt, weten we nu soms niet of die over de weg, het water of het spoor naar het hinterland vervoerd moet worden. Dan is het voor de terminal moeilijk om te weten waar die moet opgeslagen worden. Met het depot in Genk kunnen we dat beter sturen en meer containers op de barge zetten. Zo kunnen we de modal shift een duwtje geven. Bovendien is in de regio en richting Duitsland heel wat aan het ontwikkelen”, zegt Jerri Smet, Export Far & Middle East Commercial Liner bij MSC in Antwerpen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login