TNT verhoogt tarieven in de Benelux

Nieuws, Logistiek
Philippe Van Dooren

Erik Uljee, managing director TNT Benelux, zegt dat deze (jaarlijkse) verhoging te wijten is aan de kostenverhoging die uit de verbetering van de dienstverlening vloeit.

“Een betere dienstverlening voor onze klanten is essentieel binnen de Outlook-strategie van TNT. De afgelopen twaalf maanden hebben we dan ook aanzienlijk geïnvesteerd in onze transport- en IT-infrastructuur. Dit heeft geleid tot een hogere operationele kwaliteit en een sterk verbeterde klantervaring. Onze jaarlijkse tariefverhoging geeft ons de mogelijkheid onze serviceniveaus verder te verbeteren”, zegt hij.

Tevens benadrukt hij dat het bereik van de ochtendleveringen verder is uitgebreid in belangrijke Europese markten. Daarnaast zijn in heel Europa lucht- en wegverbindingen toegevoegd en zijn de vloot, sorteerinfrastructuur en online boekingstools verbeterd.

“Bestaande depots kregen ook een upgrade en er werden nieuwe gebouwen in gebruik genomen in onder meer Luik, Heerlen, en Eindhoven”, aldus Uljee nog tot slot.