Genk eerste inlandhaven met gehomologeerd weegsysteem op reachstackers
Nieuws, Mensen Koen Heinen
Sinds 2016 verplicht de internationale scheepvaartorganisatie IMO om een correct gewicht van de container op de vrachtbrief te vermelden. Kalmar speelde daarop in door zijn reachstackers uit te rusten met een Solas Weighing System. Het is ook de enige constructeur die zo’n weegsysteem aanbiedt dat voldoet aan de Solaswetgeving met betrekking tot veiligheid in de scheepvaart. “In de naburige landen wordt dat systeem al langer gebruikt. In België heeft het twee jaar geduurd om het gehomologeerd te krijgen door de federale overheid”, legt Rob Schoenmakers van Kalmar België uit. Haven Genk was de eerste om twee nieuwe reachstackers met het systeem uit te rusten. Ondertussen heeft ook DFDS in de haven van Gent het in gebruik.
Dit artikel is exclusief voor abonnees.
Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.
PARTICULIER
€325,00€294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)