Uitbreidingsplannen voor spoorterminal LAR in West-Vlaanderen

Nieuws, Transport
Koen Heinen

Bedoeling is de lengte van het spoor op te terminal van de huidige 450 meter te verlengen tot 650 meter. Ook het platform zou uitgebreid worden. “Er is een investeringsdossier ingediend samen met de intercommunale Leiedal, die eigenaar is van de terminal, en spoornetbeheerder Infrabel”, zegt Alexander Demon, hoofd van de Afdeling Transport en Logistiek van de POM West-Vlaanderen. “Door het langere spoor zullen er langere bloktreinen kunnen gevormd worden voor het containervervoer en zal de frequentie kunnen opgevoerd worden. We zouden ook graag een ontsluiting realiseren naar de haven van Zeebrugge. De LAR is een belangrijke spoorhub voor de regio Kortrijk, Doornik en Rijsel”, benadrukt hij.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Uitbreidingsplannen voor spoorterminal LAR in West-Vlaanderen – Flows

Uitbreidingsplannen voor spoorterminal LAR in West-Vlaanderen

Nieuws, Wegtransport
Koen Heinen

Bedoeling is de lengte van het spoor op te terminal van de huidige 450 meter te verlengen tot 650 meter. Ook het platform zou uitgebreid worden. “Er is een investeringsdossier ingediend samen met de intercommunale Leiedal, die eigenaar is van de terminal, en spoornetbeheerder Infrabel”, zegt Alexander Demon, hoofd van de Afdeling Transport en Logistiek van de POM West-Vlaanderen. “Door het langere spoor zullen er langere bloktreinen kunnen gevormd worden voor het containervervoer en zal de frequentie kunnen opgevoerd worden. We zouden ook graag een ontsluiting realiseren naar de haven van Zeebrugge. De LAR is een belangrijke spoorhub voor de regio Kortrijk, Doornik en Rijsel”, benadrukt hij.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login