Transportkoepel vindt Europees plan tolheffing op CO² onrechtvaardig

Nieuws, Transport
Philippe Van Dooren

Het Transportcomité van het Europees Parlement heeft met een overweldigende meerderheid een voorstel goedgekeurd dat tijdsgebonden heffingen (vignetten) verplicht vervangt door afstandsgebonden heffingen (zoals de kilometerheffing). Voor de vrachtwagens en bestelwagens vanaf 2,4 ton zou dat tegen 2023 moeten gebeuren; voor de auto’s tegen 2026. Dat is respectievelijk één jaar en twee jaar vroeger dan het Commissievoorstel. Dat betekent dat Nederland bijvoorbeeld  binnen de vijf jaar verplicht is om het Eurovignet te vervangen door een kilometerheffing.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Transportkoepel vindt Europees plan tolheffing op CO² onrechtvaardig – Flows

Transportkoepel vindt Europees plan tolheffing op CO² onrechtvaardig

Nieuws, Wegtransport
Philippe Van Dooren

Het Transportcomité van het Europees Parlement heeft met een overweldigende meerderheid een voorstel goedgekeurd dat tijdsgebonden heffingen (vignetten) verplicht vervangt door afstandsgebonden heffingen (zoals de kilometerheffing). Voor de vrachtwagens en bestelwagens vanaf 2,4 ton zou dat tegen 2023 moeten gebeuren; voor de auto’s tegen 2026. Dat is respectievelijk één jaar en twee jaar vroeger dan het Commissievoorstel. Dat betekent dat Nederland bijvoorbeeld  binnen de vijf jaar verplicht is om het Eurovignet te vervangen door een kilometerheffing.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login