De hogere toltarieven zijn bedoeld om meer inkomsten te genereren. Duitsland kampt met een tekort aan middelen voor onderhoud en aanleg van de wegen. Tegen 2022 wil het ministerie van Verkeer daaraan 7,2 miljard euro per jaar kunnen uitgeven, tegenover 4,8 miljard euro vandaag. Die meerinkomsten komen van de eerder aangekondigde uitbreiding van de heffing naar alle 40.000 kilometer hoofdwegen (Bundesstrassen) en nu ook van een forse tariefverhoging van de tol, de ‘LKW Maut’.
Dit artikel is exclusief voor abonnees.
Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.
PARTICULIER
€325,00€294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs €171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
€348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
KRIJG 24U GRATIS TOEGANG TOT ALLE ARTIKELS
U krijgt 24 uur toegang tot alle artikels. Deze formule kunt u slechts eenmalig bestellen. U kunt nadien overstappen op een abonnement dat bij u past.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.