Egypte bouwt spoorlijn als alternatief voor Suezkanaal

Nieuws, Transport
Koen Heinen

De spoorlijn vormt de eerste landbrug ooit tussen de Middellandse en de Rode Zee. In een eerste fase wordt een spoorlijn aangelegd tussen de havens van Alexandria en Damietta aan de Middellandse Zee. Beide havens liggen ongeveer 200 kilometer van elkaar. Vanuit Damietta wordt in een tweede fase een spoorlijn gebouwd naar de haven van Nuweiba aan de Rode Zee. De afstand bedraagt 500 kilometer. Goederen zullen daardoor in drie uur tijd tussen beide zeeën vervoerd kunnen worden. Dat is aanzienlijk korter dan de scheepvaartroute via het Suezkanaal.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Egypte bouwt spoorlijn als alternatief voor Suezkanaal – Flows

Egypte bouwt spoorlijn als alternatief voor Suezkanaal

Nieuws, Wegtransport
Koen Heinen

De spoorlijn vormt de eerste landbrug ooit tussen de Middellandse en de Rode Zee. In een eerste fase wordt een spoorlijn aangelegd tussen de havens van Alexandria en Damietta aan de Middellandse Zee. Beide havens liggen ongeveer 200 kilometer van elkaar. Vanuit Damietta wordt in een tweede fase een spoorlijn gebouwd naar de haven van Nuweiba aan de Rode Zee. De afstand bedraagt 500 kilometer. Goederen zullen daardoor in drie uur tijd tussen beide zeeën vervoerd kunnen worden. Dat is aanzienlijk korter dan de scheepvaartroute via het Suezkanaal.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login