Contargo wil helft containertrafiek met zeehavens op spoor zetten

Nieuws, Transport
Koen Heinen

Heinrich Kerstgens, CEO van Contargo, maakte de plannen bekend tijdens het logistiekcongres dat woensdag in Berlijn plaatsvond. Momenteel is de verhouding in het hinterlandnetwerk van Contargo voor containervervoer nog 65% binnenvaart en 35% spoor. Binnen vijf jaar wil de operator naar een 50/50-verhouding. Vanaf 2017 wil hij het netwerk met nieuwe spoorverbindingen uitbreiden. Momenteel ligt de focus volgens Kerstgens nog op de westelijke Noordzeehavens Antwerpen en Rotterdam, maar in de toekomst zullen ook vanuit de Noord-Duitse zeehavens Hamburg en Bremerhaven nieuwe spoorverbindingen naar het zuiden van het land ontwikkeld worden.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Contargo wil helft containertrafiek met zeehavens op spoor zetten – Flows

Contargo wil helft containertrafiek met zeehavens op spoor zetten

Nieuws, Wegtransport
Koen Heinen

Heinrich Kerstgens, CEO van Contargo, maakte de plannen bekend tijdens het logistiekcongres dat woensdag in Berlijn plaatsvond. Momenteel is de verhouding in het hinterlandnetwerk van Contargo voor containervervoer nog 65% binnenvaart en 35% spoor. Binnen vijf jaar wil de operator naar een 50/50-verhouding. Vanaf 2017 wil hij het netwerk met nieuwe spoorverbindingen uitbreiden. Momenteel ligt de focus volgens Kerstgens nog op de westelijke Noordzeehavens Antwerpen en Rotterdam, maar in de toekomst zullen ook vanuit de Noord-Duitse zeehavens Hamburg en Bremerhaven nieuwe spoorverbindingen naar het zuiden van het land ontwikkeld worden.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login