Binnenvaartcongestie: “Operatoren moeten hand in eigen boezem steken”

Nieuws, Transport
Koen Heinen

In een reactie op de mogelijke invoering van een congestietoeslag door Nedcargo verwijst Ginckels van het consultancybureau Seasc4u op de grote uitdagingen voor de containerterminals. “In het geval van MPET zijn er 830 barge calls per maand of gemiddeld 27 per dag. Daarvan hebben drie op vier binnenschepen minder dan vijftig containers te behandelen. Bijna een op twee zelfs minder dan twintig laad-/loscontainers. Als we met aan- en afmeren voor elk binnenschip 2,5 uur rekenen dan heeft MPET gemiddeld constant 250 meter kadecapaciteit nodig om deze te behandelen”, zegt Ginckels.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Binnenvaartcongestie: “Operatoren moeten hand in eigen boezem steken” – Flows

Binnenvaartcongestie: “Operatoren moeten hand in eigen boezem steken”

Nieuws, Wegtransport
Koen Heinen

In een reactie op de mogelijke invoering van een congestietoeslag door Nedcargo verwijst Ginckels van het consultancybureau Seasc4u op de grote uitdagingen voor de containerterminals. “In het geval van MPET zijn er 830 barge calls per maand of gemiddeld 27 per dag. Daarvan hebben drie op vier binnenschepen minder dan vijftig containers te behandelen. Bijna een op twee zelfs minder dan twintig laad-/loscontainers. Als we met aan- en afmeren voor elk binnenschip 2,5 uur rekenen dan heeft MPET gemiddeld constant 250 meter kadecapaciteit nodig om deze te behandelen”, zegt Ginckels.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login