Jan De Nul kiest voor nabehandelingssysteem in plaats van LNG
Nieuws, Scheepvaart Koen Heinen
De nieuwe sleephopperzuiger heeft een beuninhoud van 6.000 m³. De Nul heeft een optie voor een zusterschip en heeft nog een order lopen voor drie hopperzuigers met een beuninhoud van 3.500 m³. Alle nieuwe schepen worden uitgerust met het nabehandelingssysteem voor de uitlaatgassen. Dat zorgt ervoor dat de emissies lager zijn of gelijk aan deze van LNG dual fuel motoren, zonder de schadelijke uitstoot van methaan die er bij LNG-technologie nog wel is. Volgens de baggeraar voldoen de schepen daarmee aan de strengste toekomstige Europese emissienormen en zet de groep hiermee een trend in de baggersector.
Dit artikel is exclusief voor abonnees.
Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.
PARTICULIER
€325,00€294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)