VIL-project: zelfrijdende truck vereist chauffeur met kantoorprofiel

Nieuws, Mensen
Philippe Van Dooren

Met het project ‘Value Added Trucking’ onderzocht het logistieke kenniscentrum VIL welke taken de chauffeur van een zelfrijdende of in konvooi rijdende vrachtwagen nog kan uitvoeren als het rijden vanzelf gebeurt. De vraag is niet zo hypothetisch meer. Vorige week spraken 26 EU-lidstaten in Amsterdam af om op korte termijn – wellicht 2019 – samen grootschalige testen met zelfrijdende voertuigen op te zetten. Ze zullen werken aan wederzijdse erkenning van ontheffingen voor testen op de openbare weg, zodat het voor de constructeurs makkelijker wordt om proeven (ook grensoverschrijdend) op te zetten. Het dossier zit dus duidelijk in een stroomversnelling.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
VIL-project: zelfrijdende truck vereist chauffeur met kantoorprofiel – Flows

VIL-project: zelfrijdende truck vereist chauffeur met kantoorprofiel

Nieuws, Mensen
Philippe Van Dooren

Met het project ‘Value Added Trucking’ onderzocht het logistieke kenniscentrum VIL welke taken de chauffeur van een zelfrijdende of in konvooi rijdende vrachtwagen nog kan uitvoeren als het rijden vanzelf gebeurt. De vraag is niet zo hypothetisch meer. Vorige week spraken 26 EU-lidstaten in Amsterdam af om op korte termijn – wellicht 2019 – samen grootschalige testen met zelfrijdende voertuigen op te zetten. Ze zullen werken aan wederzijdse erkenning van ontheffingen voor testen op de openbare weg, zodat het voor de constructeurs makkelijker wordt om proeven (ook grensoverschrijdend) op te zetten. Het dossier zit dus duidelijk in een stroomversnelling.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login